Сплав хромоль для виготовлення велосипедних рам

побутові питання Хімії
Відповісти
Techemy
Site Admin
Повідомлень: 41
З нами з: 17 березня 2019, 14:12
Контактна інформація:

Сплав хромоль для виготовлення велосипедних рам

Повідомлення Techemy » 05 вересня 2019, 18:41

Розвиток велосипедного руху набирає обертів. Все більше людей цікавляться цим видом спорту і активного відпочинку. Найголовнішою частиною велосипеду є велосипедна рама. До велосипедної рами висувають високі технічно-експлуатаційні вимоги: маса, міцність, пружність, стійкість до ударів, тривалих змінних навантажень (стійкість до втоми металу), антикорозійні властивості, та інше.

Велосипедні рами виготовляють в основному з титану, сталі, алюмінію, карбону. Іноді для виготовлення велосипедних рам використовують специфічні матеріали, наприклад бамбук.

З вище перелічених матеріалів, які використовують для виготовлення велосипедних рам, найбільше питань викликає сталь під назвою хромоль. Хромоль використовують для виготовлення турінгових велосипедів, які призначені для тривалих подорожей. Використання хромолю обумовлене її високою міцністю, надійністю, пружністю, стійкістю до втоми металу, широким діапазоном робочих температур (особливо в умовах низьких температур).

Що таке хромоль? Який хімічний склад має хромоль?

Хромоль це хроммолібденова сталь марки CrMo 4130. За старою класифікацією сплаву CrMo 4130 відповідає марка сталі 30ХМА.

Сталь 30 ХМА це якісна конструкційна, вуглецева (карбонована), легована сталь для холодного витискання та висадки. За твердістю сталь 30ХМА має бути в межах 217-229 НВ.

Хімічний склад сталі хромоль 30ХМА має відповідати наступним параметрам (у відсотках, %):
Карбон (С): 0,26 – 0,33;
Силіцій (Si): 0,17 – 0,37;
Манган (Mn): 0,40 – 0,70;
Хром (Cr): 0,80 – 1,10;
Молібден (Mo): 0,15 – 0,25.

Гартування сталі 30ХМА проводять при температурі 880*С в мастилі, отпуск сталі при температурі 540*С з охолодженням в мастилі або воді.

Сталь 30 ХМА має наступні механічні характеристики:
Межа плинності, σТ: 75 кгс/мм2;
Тимчасовий опір, σВ: 95 кгс/мм2;
Відносне подовження, δ: 12%;
Відносне звуження поперечного зрізу, ψ: 50%;
Ударна в’язкість, KCV: 9 (кгс*м)/см2.

Для з'єднання конструктивних елементів рами використовують зварювання або спаювання. Після зварювання або спаювання хромоля металоконструкція потребує термічної нормалізації. Для зварювання хромолю використовують проволоку зварювальну ЕР70С 80С. Для спаювання використовують латунь або бронзу.

Відповісти